Najlepsze profesjonalne antyradary i antylasery

O co chodzi z tą Iskrą?

O co chodzi z tą Iskrą?

Co to za radar ta Iskra? Dlaczego jest niebezpieczny? Dlaczego ważne jest by detektor wykrywał Iskrę? Jak przedstawia się wyścig producentów radarów i wykrywaczy radarów?  (czytaj dalej…)

Zgodnie z III zasadą dynamiki Newtona: „jeśli jest akcja to jest reakcja”. Takie działanie przyczyniło się do powstania wykrywaczy radarów w odpowiedzi na powstanie radarów. Jednak producenci radarów nie są chłopcami do bicia i także, w myśl tej zasady podjęli kroki mające na celu utrudnienie lub uniemożliwienie wykrycia oferowanych przez nie radarów za pomocą wykrywaczy.

Antyradary które bez problemu wykrywają iskrę:
1. Beltronics RX65i
2. Beltronics V975e
3. Beltronics STi-R Plus 

Działania producentów radarów są prowadzone na kilku płaszczyznach:

    1. Podniesienie częstotliwości pracy radaru (dlatego pasmo S – 2,4GHz odeszło w zapomnienie, X odchodzi, K jeszcze zipie a Ka jest przyszłością; Można tu jeszcze wspomnieć o paśmie Ku, które jest marketingowym blefem gdyż ostatni fotoradar pracujący w tym paśmie został wyprodukowany w 1979 roku i w całej Europie urządzenia pracujące w tym paśmie można policzyć na palcach przypadających na kompletny egzemplarz homo sapiens).

 

    1. Obniżenie mocy nadawania – tutaj związki zawodowe policjantów drogówki w USA przyczyniły się dość znacznie temu by średnia moc radaru w USA ze 100mW spadła do 5mW. W Europie też mamy mądrych inżynierów i spece z Multanovy lub Rameta (do dziś trwają spory która z tych firm ma rolę jajka, a która kury) obniżyli moc do 0,5mW a nawet 0,3mW. Z tego faktu wynika także to, że wykrywacze przeznaczone na rynek USA będą miały niższe parametry gdyż nie ma potrzeby oferowania tam większej czułości, która okopywana jest także większą ilością tzw. „fałszywych alarmów

 

    1. Technologia POP – wymyślona została przez firmę MPH. Polega na tym, że radar wysyła bardzo krótki impuls pomiarowy – na tyle krótki by wykrywacz nie był w stanie go zauważyć, a gdy namierzony zostanie „przestępca drogowy” pomiar odbywa się już metodą tradycyjną – z tym, że delikwent nic już nie może zrobić gdyż w ciągu kilkuset milisekund nie można podjąć żadnej skutecznej reakcji. Warto nadmienić, że technologia POP jest dozwolona tylko w USA więc w Europie żaden z radarów nie mierzy tą metodą.

 

    1. Technologia SIMICON – rosyjska firma Simicon stwierdziła, że nie będzie „zachód” pluł im w Twarz ni radarów im podtykał (czytali Konopnicką? :D  ) więc wymyśliła swój własny, unikalny na skalę światową sposób pomiaru radarowego. I nad tym tematem się przez chwilę skupimy.

 

Pomiar w urządzeniach Simicon jest wykonywany za pomocą serii krótkich impulsów – na tyle krótkich, że nawet wykrywacze radarów posiadające funkcję POP nie są w stanie powtarzalnie i w sposób satysfakcjonujący wykrywać produktów Simicon (zamiennie często w tym opisie używam sformułowania Iskra choć nie jest to w pełni zamienny termin, ale o tym później).

Warto tu nadmienić, że Simicon jest aktualnie największym na świecie producentem radarów (wyposaża cała Rosję i wygrał niedawno kontrakt na Chiny). No ale częśc produkcji pojawiła się także w Polsce i tzw. „krajach bałtyckich”. Trwają także rozmowy mające na celu wyposażenie innych krajów europejskich w produkty Simicon.

Sztandarowym produktem Simicon jest radar Iskra 1 (aktualnie dostępny w wersji 1D, ale nazwa pozostała).

 

Wróg wygląda tak:

 

Uwaga! Może także występować w wersji jasnej.

Nie dość, że [piiiip] potrafi mierzyć cele z rozróżnieniem kierunku i to nawet z odległości 800m (tu ukłon w kierunku laserów, które, obsługiwane przez abstynenta podobno mierzą z odległości 1000m – przy czym nikt tego nie widział ale wielu to czytało). Potrafi też mierzyć w ruchu i to jednocześnie wyznaczając prędkość własną. Pomiar może odbywać się przez szybę i pod kątem do 10° względem osi jezdni.

By było mało to samo urządzenie może zostać wyposażone w dodatkowy osprzęt, który wygląda tak:

 

W takiej konfiguracji nie dość, że pracuje w podczerwieni (nie widać błysku) to jeszcze nagrywa sekwencje wideo – więc pomiar nasz może być dokonany z odległości kilkuset metrów a rejestracja będzie widoczna na dalszej części materiału.

Teoretycznie Iskra nie jest taka straszna – moc 5mW i pasmo K – czyli jak poczciwe Rapidy rodzimej firmy Zurad.

Niemniej sposób pomiaru powoduje, że prawie nic nie wykrywa tego ustrojstwa. Do pewnego czasu (październik 2008r.) oferowany przez nas Beltronics RX65e także nie wykrywał Iskry. Tu nadmieniamy, że model STi-R w wersji na Europę wykrywał ją od początku (tu dodamy, że sam znaczek CE nie oznacza, że STi-R jest wersją na Europę).

W trosce o dobre imię Beltronics i naszych klientów wysłaliśmy taką Iskrę 1D do działu rozwoju Beltronics – tam mądre głowy urządzenie obadały i zmodyfikowały RX65e tak by wykrywał Iskrę bez problemów.

Ważną informacją jest, że żaden inny wykrywacz Beltronics [przeznaczony do montażu na szybę (czyli Vector 99, RX65 (bez e) czy inne) nie został wyposażony w funkcję wykrywania Iskry.

Dla niedowiarków przedstawiamy filmik udowadniający, że RX65e Iskra straszna nie jest

[youtube  uKg2ymsYXFg]

No i do tego momentu Bel RX65i jest w czołówce wykrywaczy ale nie jest unikalny w temacie wykrywania Iskry.

Ale, że natura nie lubi bezczynności, to Simicon także dokonał postępu i wyprodukował jeszcze nowsze „draństwo” – radar Radis, który wygląda tak:

 

By było ciekawiej można go sterować zdalnie za pomocą takiego oto pilota:

 

Pilot może niezależnie obsługiwać 2 sztuki Radisa z odległości kilkuset metrów – więc stoi sobie gdzieś zaparkowany, nieznakowany, pojazd wyposażony w taką konfigurację:

 

(Dodamy, że na wyposażeniu także może być lampa pracująca w podczerwieni)

A trochę dalej patrol obsługujący zdalnie całość i mający na wyświetlaczu wyniki pomiarów.

Warto wspomnieć, że Radis nie różni się od Iskry tylko formą zewnętrzną ale także może dokonywać równoczesnego pomiaru celu najszybszego oraz celu największego – więc potrafi dokonać pomiar prędkości samochodu osobowego czy motocykla wyprzedzającego ciężarówkę. Czyż nie jest to skandalem?

Tryb pracy Radisa (zgodny z Iskrą lub wersja nowa) jest wybierany z menu urządzenia.

Czy konkurencja potrafi wykrywać Radisa? Jeśli potrafią niech udowodnią…

Beltronics RX65e (oraz STi-R) potrafią. I wcale nie zamierzamy się z tym kryć:

Rosyjska myśl techniczna nie wie co to wakacje więc główny konstruktor (i właściciel) Simicon, pan Ilya Barsky pomyślał nad wymyśleniem fotoradaru od podstaw. Tak narodził się fotoradar Kriss P.

Nie tylko może on być ustawiony przy drodze pod kątem (tak jak klasyczne fotoradary), to także może mierzyć prędkość wzdłuż drogi a nawet nad drogą. Jest to o tyle niebezpieczne, że posiada wbudowaną lampę pracującą w podczerwieni i potrafi wykonać zdjęcie nawet z 80m. By jakość była odpowiednio wysoka posiada dwie niezależne kamery – kolorową i czarno-białą – dzięki temu w każdych warunkach zdjęcie będzie wysokiej jakości.

Czy musimy dodawać, że zmieniło się nie tylko pudełko? Simicon jako pierwszy na świecie (i jak na razie jedyny) użył w fotoradarze anteny panelowej o precyzyjnie ustawianej szerokości wiązki. Za tą zmianą poszły także dalsze modyfikacje technologii pomiaru.

Krótki kwiz (ach ta Ustawa o języku polskim…):Jaki wykrywacz potrafi wykryć fotoradar Kriss P?

Odpowiedź można znaleźć poniżej:

 

 

Ktoś z konkurencji potrafi? Niech to da na piśmie…

c.d.n.