W tym miejscu skupimy się na porównaniu Beltronics STi-R Plus do kilku urządzeń konkurencyjnych podając powód, dla którego są one gorsze od STi-R Plus
Parametry oraz opis urządzenia znajdziesz w naszym sklepie Najnowsze testy modelu STi-R Plus
Niewątpliwą zaletą STi-R Plusa jest posiadanie przez niego funkcji GPS.
Posiada ona aktualną Europejską i Polską bazę danych z punktami pomiaru POI ze szczególnym podziałem na
- RedLight (Kontrola przejazdu na czerwonym świetle)
- SpeedCamera (Fotoradar)
- AverageSpeedCamera (Pomiar prędkości średniej)
- SpeedTrap (Pomiar prędkości)
- Other (Inny punkt) z możliwością dopisywania za pomocą funkcji Mark własnych punktów lub korzystania tylko i wyłącznie z własnych i wybranych kategorii np. tylko RedLight. czyli np. miejsce niebezpieczne lub miejsce częstych kontroli drogowych, o którym chcemy być informowani z odpowiednim wyprzedzeniem
To nie wszystko, funkcja GPS posiada opcję Lock oraz AutoLock – ta druga to funkcja automatycznego blokowania nieistotnych sygnałów radarowych na stale pokonywanej trasie.
Po kilkukrotnym przejeździe i wykryciu tego samego źródła, sygnał zostaje zablokowany przez funkcję.
Antyradar również odblokuje automatycznie sygnał, jeśli przy przejeździe nie zostanie wykryty.
Opcja Lock pozwala samemu blokować fałszywe alarmy lub punkty pomiarów radarowych, nie służących do pomiaru prędkości.
Jak to działa w praktyce ?
Poniżej zamieściliśmy nagrane dwa filmy przejazdu przez centrum miasta z antyradarem Valentine One oraz Beltronics STiR Plus z włączoną funkcją AutoLock
(aby obejrzeć filmy z napisami należy włączyć opcję „adnotacji” na pasku postępu – biała chmurka)
dla porównania szybko uczący się antyradar STi-R+
Escort 9500Ci
- nie występuje w wersji europejskiej
- nie posiada bazy zagrożeń dla Europy a tym bardziej dla Polski
- nie posiada wąskiego pasma Ka – ma więc mniejszą czułość
- jest wyposażony w starej generacji moduł blokowania laserów, który nie daje odpowiedniej ochrony i generuje błędy wskazujące na blokowanie, które są prezentowane funkcjonariuszowi obsługującemu laser
- brak serwisu w Europie
Noxo 300e
- duża ilość fałszywych alarmów
- całkowicie inna jakość wykonania
- brak funkcji GPS
- brak zaawansowanej obróbki sygnału
- wykrywalny dla RDD
Escort Qi45
- brak funkcji GPS
- wykrywalny dla RDD
- model przeznaczony na USA
- nie wykrywa niektórych radarów używanych w Polsce
Escort R27
- nie obsługuje pasma X – w Polsce jest to podstawowe pasmo używane przez radary ręczne
- w rzeczywistości nie jest to produkt firmy Escort
- brak funkcji GPS
- wykrywalny dla RDD
- brak komunikatów głosowych
- brak tekstowego wyświetlacza
Valentine One (V1)
- wykrywalna przez detektory antyradarów (RDD)
- brak funkcji GPS
- brak głosowych komunikatów
- trudne do rozróżnienia alerty dźwiękowe
- nieczytelny wyświetlacz
- brak serwisu i oficjalnego wsparcia w Europie
Escort 9500ix
- niższa klasa czułości
- wykrywalny dla RDD
- brak bazy zagrożeń dla Europy
- model przeznaczony na USA – nie posiada bazy zagrożeń dla Europy
- nie wykrywa niektórych modeli radarów używanych w Polsce
Escort RedLine / Beltronics STi Driver
- modele przeznaczone na USA – nie posiadają wsparcia ani serwisu w Europie
- brak wąskiego pasma Ka
- problemy z wykrywaniem niektórych radarów używanych w Polsce
Komentarze