
2. Co to są te „pasma”? Jakieś X, K, Ku, Ka
3. W jakich pasmach pracują radary ręczne („suszarki”)
4. W jakich pasmach pracują fotoradary
5. Dlaczego mój wykrywacz nic nie sygnalizuje przy mijaniu skrzynki fotoradaru?
6. Przed czym nie uchroni mnie wykrywacz?
7. Czy w każdym samochodzie wykrywacz montowany na szybie będzie dobrze działał?
8. Czy są wykrywacze, które nigdy nie sygnalizują fałszywych alarmów?
9. Czy są jakieś radary niewykrywalne przez urządzenia Beltronics.
1. Skoro nieuczciwi sprzedawcy oferują nieoryginalne lub nie przeznaczone na rynek Polski wykrywacze Beltronics, to jak mogę zorientować się kto oferuje produkt w pełni wartościowy?
Nasza firma jest autoryzowanym dystrybutorem w Polsce. Nasi autoryzowani sprzedawcy informują na swoich aukcjach lub stronach internetowych, że są „autoryzowanym sprzedawcą Beltronics.pl”. Oferowane przez nich urządzenia są objęte pełną opieką techniczną i pozbawione są wad prawnych.W razie jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt telefoniczny lub mailowy – udzielimy wszelkich niezbędnych informacji.
2. Co to są te „pasma”? Jakieś X, K, Ku, Ka
Radary używane do pomiaru prędkości wykorzystują fale radiowe. Różne zakresy częstotliwości nazywane są „pasmami”. W Unii Europejskiej dozwolone jest używanie radarów pracujących w następujących pasmach:
- X: 10,525 GHz ± 25 MHz
- K: 24,150 GHz ± 100 MHz
- Ka: 34.700 GHz ± 1300 MHz
- Ku: 13.400 GHz ± 25 MHz – Uwaga! To pasmo jest raczej sprawą marketingu niż praktyki. Według naszej wiedzy ostatni radar pracujący w tym paśmie został wyprodukowany pod koniec lat 70-tych.
3. W jakich pasmach pracują radary ręczne („suszarki”)
Praktycznie wszystkie nowoczesne radary ręczne pracują w paśmie K. W niektórych rejonach Polski można spotkać pracujące w paśmie X.
4. W jakich pasmach pracują fotoradary
W Polsce spotykane są fotoradary pracujące w paśmie K (np. Fotorapid firmy Zurad) lub Ka (np. Multanova 6F, Ramer 7MV/AD9)
5. Dlaczego mój wykrywacz nic nie sygnalizuje przy mijaniu skrzynki fotoradaru?
Dość często zdarza się, że w skrzynce przeznaczonej na fotoradar jest pusto. Jest to wynikiem tego, że skrzynek jest kilkakrotnie więcej niż fotoradarów.
6. Przed czym nie uchroni mnie wykrywacz?
Musisz pamiętać, że warunkiem sygnalizowania przez wykrywacz jest odebranie przez niego sygnałów radarowych lub laserowych. Samochody z wideorejestratorami nie są zwykle wyposażone w radary, a pomiar prędkości opiera się o szybkościomierz radiowozu – nie ma żadnej metody wykrycia takiego pomiaru.
7. Czy w każdym samochodzie wykrywacz montowany na szybie będzie dobrze działał?
Niektóre samochody są wyposażone w ogrzewaną lub metalizowaną przednią szybę (niektóre modele Fordów, Porsche) – w takich pojazdach czułość wykrywacza montowanego na szybie przedniej może być bardzo ograniczona. Może się też zdarzyć, że przyssawki uchwytu wykrywacza mogą uszkodzić warstwę ochronną szyby. W związku z tym przed dokonaniem zakupu wykrywacza upewnij się, że Twój pojazd nie jest w tej grupie. Jeśli tak jest, to zawsze możesz użyć wykrywacza „rozdzielnego”
Z naszych testów wynika, że:
Opel Vectra C (najnowszy) – przednia szyba atermiczna bardzo ogranicza zasięg wykrywania
Ford Mondeo – przednia szyba ogrzewana nie ogranicza wykrywania
VW Passat – przednia szyba ogrzewana nie ogranicza wykrywania
8. Czy są wykrywacze, które nigdy nie sygnalizują fałszywych alarmów?
Nie jest możliwe stworzenie takiego wykrywacza, który nie będzie nigdy sygnalizował fałszywych alarmów. Producenci prześcigają się w wymyślaniu różnych metod minimalizacji fałszywych alarmów. Wykrywacze Beltronics przodują pod względem przeciwdziałania fałszywym alarmom.
9. Czy są jakieś radary niewykrywalne przez urządzenia Beltronics.
Według naszej wiedzy wszystkie używane w Polsce radary są wykrywane przez oferowane przez nas wykrywacze. Wyjątkiem nie jest tu nawet radar Iskra oraz jego najnowsze wcielenie – Radis, które nie są wykrywane przez większość produktów konkurencyjnych.
Lidar jest odpowiednikiem radaru, z tym, że do pomiaru prędkości wykorzystywana jest wiązka światła laserowego – z tego powodu często nazywa się je skrótowo „laserami”. Trzeba pamiętać, że światło lasera jest bardzo skupione, więc trudne do wykrycia. Wszystkie alarmy laserowe sygnalizowane przez wykrywacz należy poważnie traktować. Z racji swojej natury lidary mogą być stosowane tylko stacjonarnie – nie ma więc niebezpieczeństwa, że od tyłu zostaniemy namierzeni z jadącego pojazdu patrolowego.
11. Z jakiej odległości można wykryć radar ręczny?
Radary ręczne są zwykle łatwiejsze do wykrycia z większej odległości niż fotoradary. Trzeba jednak pamiętać, że wykrywacze reagują nie na obecność radaru tylko na jego sygnał radiowy – więc by wykryć radar musi on dokonywać pomiaru. Nie jest możliwe wykrycie radaru „leżącego na masce radiowozu”.
12. Co to za funkcja „RDR” w moim antyradarze?
Funkcja RDR z ang. „Radar Detector Rejection” (11.133GHz – 12.000GHz) – odpowiada za eliminację fałszywych alarmów pochodzących od „kiepskich” wykrywaczy radarów.
Wspomniane wykrywacze radarów pracują na pasmach radarowych, ze względu na to iż ich harmoniczne znajdują się w tych pasmach.
3 x 11,133 = 33,340 – pasmo Ka
2 x 12,000 = 24,000 – pasmo K
– odpowiednio 3 i 2 harmoniczna
Oczywiście można wyeliminować je, przez zaglądanie do tych częstotliwości podstawowych co niestety zajmuje czas wykrywaczowi przez co obniża czułość choć faktycznie zmniejsza ilość fałszywych alarmów.
W Polsce nie ma aż tak dużo takich wykrywaczy więc zalecamy RDR na OFF
^ do góry
Komentarze