Najlepsze profesjonalne antyradary i antylasery

Częste pytania (FAQ)

Częste pytania (FAQ)

 

 

 

 

 

 

1. Skoro nieuczciwi sprzedawcy oferują nieoryginalne lub nie przeznaczone na rynek Polski wykrywacze Beltronics, to jak mogę zorientować się kto oferuje produkt w pełni wartościowy?

 

1. Skoro nieuczciwi sprzedawcy oferują nieoryginalne lub nie przeznaczone na rynek Polski wykrywacze Beltronics, to jak mogę zorientować się kto oferuje produkt w pełni wartościowy?

Nasza firma jest autoryzowanym dystrybutorem w Polsce. Nasi autoryzowani sprzedawcy informują na swoich aukcjach lub stronach internetowych, że są „autoryzowanym sprzedawcą Beltronics.pl”. Oferowane przez nich urządzenia są objęte pełną opieką techniczną i pozbawione są wad prawnych.W razie jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt telefoniczny lub mailowy – udzielimy wszelkich niezbędnych informacji.

^ do góry

2. Co to są te „pasma”? Jakieś X, K, Ku, Ka

Radary używane do pomiaru prędkości wykorzystują fale radiowe. Różne zakresy częstotliwości nazywane są „pasmami”. W Unii Europejskiej dozwolone jest używanie radarów pracujących w następujących pasmach:

  • X: 10,525 GHz ± 25 MHz
  • K: 24,150 GHz ± 100 MHz
  • Ka: 34.700 GHz ± 1300 MHz
  • Ku: 13.400 GHz ± 25 MHz – Uwaga! To pasmo jest raczej sprawą marketingu niż praktyki. Według naszej wiedzy ostatni radar pracujący w tym paśmie został wyprodukowany pod koniec lat 70-tych.

^ do góry

3. W jakich pasmach pracują radary ręczne („suszarki”)

Praktycznie wszystkie nowoczesne radary ręczne pracują w paśmie K. W niektórych rejonach Polski można spotkać pracujące w paśmie X.

^ do góry

4. W jakich pasmach pracują fotoradary

W Polsce spotykane są fotoradary pracujące w paśmie K (np. Fotorapid firmy Zurad) lub Ka (np. Multanova 6F, Ramer 7MV/AD9)

^ do góry

5. Dlaczego mój wykrywacz nic nie sygnalizuje przy mijaniu skrzynki fotoradaru?

Dość często zdarza się, że w skrzynce przeznaczonej na fotoradar jest pusto. Jest to wynikiem tego, że skrzynek jest kilkakrotnie więcej niż fotoradarów.

^ do góry

6. Przed czym nie uchroni mnie wykrywacz?

Musisz pamiętać, że warunkiem sygnalizowania przez wykrywacz jest odebranie przez niego sygnałów radarowych lub laserowych. Samochody z wideorejestratorami nie są zwykle wyposażone w radary, a pomiar prędkości opiera się o szybkościomierz radiowozu – nie ma żadnej metody wykrycia takiego pomiaru.

^ do góry

7. Czy w każdym samochodzie wykrywacz montowany na szybie będzie dobrze działał?

Niektóre samochody są wyposażone w ogrzewaną lub metalizowaną przednią szybę (niektóre modele Fordów, Porsche) – w takich pojazdach czułość wykrywacza montowanego na szybie przedniej może być bardzo ograniczona. Może się też zdarzyć, że przyssawki uchwytu wykrywacza mogą uszkodzić warstwę ochronną szyby. W związku z tym przed dokonaniem zakupu wykrywacza upewnij się, że Twój pojazd nie jest w tej grupie. Jeśli tak jest, to zawsze możesz użyć wykrywacza „rozdzielnego”

Z naszych testów wynika, że:
Opel Vectra C (najnowszy) – przednia szyba atermiczna bardzo ogranicza zasięg wykrywania
Ford Mondeo – przednia szyba ogrzewana nie ogranicza wykrywania
VW Passat – przednia szyba ogrzewana nie ogranicza wykrywania

^ do góry

8. Czy są wykrywacze, które nigdy nie sygnalizują fałszywych alarmów?

Nie jest możliwe stworzenie takiego wykrywacza, który nie będzie nigdy sygnalizował fałszywych alarmów. Producenci prześcigają się w wymyślaniu różnych metod minimalizacji fałszywych alarmów. Wykrywacze Beltronics przodują pod względem przeciwdziałania fałszywym alarmom.

^ do góry

9. Czy są jakieś radary niewykrywalne przez urządzenia Beltronics.

Według naszej wiedzy wszystkie używane w Polsce radary są wykrywane przez oferowane przez nas wykrywacze. Wyjątkiem nie jest tu nawet radar Iskra oraz jego najnowsze wcielenie – Radis, które nie są wykrywane przez większość produktów konkurencyjnych.

^ do góry

10. Co to są LIDARY (LASERY).

Lidar jest odpowiednikiem radaru, z tym, że do pomiaru prędkości wykorzystywana jest wiązka światła laserowego – z tego powodu często nazywa się je skrótowo „laserami”. Trzeba pamiętać, że światło lasera jest bardzo skupione, więc trudne do wykrycia. Wszystkie alarmy laserowe sygnalizowane przez wykrywacz należy poważnie traktować. Z racji swojej natury lidary mogą być stosowane tylko stacjonarnie – nie ma więc niebezpieczeństwa, że od tyłu zostaniemy namierzeni z jadącego pojazdu patrolowego.

^ do góry

11. Z jakiej odległości można wykryć radar ręczny?

Radary ręczne są zwykle łatwiejsze do wykrycia z większej odległości niż fotoradary. Trzeba jednak pamiętać, że wykrywacze reagują nie na obecność radaru tylko na jego sygnał radiowy – więc by wykryć radar musi on dokonywać pomiaru. Nie jest możliwe wykrycie radaru „leżącego na masce radiowozu”.

^ do góry

12. Co to za funkcja „RDR” w moim antyradarze?
Funkcja RDR z ang. „Radar Detector Rejection” (11.133GHz – 12.000GHz) – odpowiada za eliminację fałszywych alarmów pochodzących od „kiepskich” wykrywaczy radarów.

Wspomniane wykrywacze radarów pracują na pasmach radarowych, ze względu na to iż ich harmoniczne znajdują się w tych pasmach.
3 x 11,133 = 33,340 – pasmo Ka
2 x 12,000 = 24,000 – pasmo K

– odpowiednio 3 i 2 harmoniczna

Oczywiście można wyeliminować je, przez zaglądanie do tych częstotliwości podstawowych co niestety zajmuje czas wykrywaczowi przez co obniża czułość choć faktycznie zmniejsza ilość fałszywych alarmów.

W Polsce nie ma aż tak dużo takich wykrywaczy więc zalecamy RDR na OFF
^ do góry